-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47872 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

كدام يك از دو گزينه صحيح است؟

الف: فرد به بهانة اين كه نميتواند قرآن را درست و همراه با رعايت قواعد تلفظ كند از تلاوت قرآن امتناع ورزد.

ب) فرد با وجود اين كه نميتواند قرآن را صحيح بخواند ـ به جهتي كه در اين زمينه آگاهي ندارد ـ به اميد پاداش، قرآن را تلاوت كند؟

ترك تلاوت قرآن شايسته نيست و انسان را علاوه بر آن كه از ثواب قرائت قرآن محروم ميكند از آشنايي با معارف و فرهنگ قرآن نيز بي نصيب ميسازد. ما با هر اندازه كه توانايي داريم بايد كار قرائت و تلاوت را شروع كنيم و هر اندازه كه ميتوانيم به آن اهميّت بدهيم، فَاقْرَءُواْ مَا تَيَسَّرَ مِنْه;(مزمل،20) پس به اندازهاي كه براي شما ممكن است از قرآن تلاوت كنيد.

البته لازم به ذكر است كه آن چه در قرائت قرآن واجب و لازم است اين است كه انسان كلمات آن را صحيح ادا كند ولي رعايت برخي از قواعد تجويدي كه براي زيبايي قرائت انجام ميشود لازم نيست حتّي ناتواني نسبت به ادأ مخارج حروف نيز نبايد باعث شود انسان تلاوت قرآن را كنار بگذارد.

امّا كسي كه قادر به خواندن قرآن نيست اگر در فراگيري آن كوتاهي كند نزد خداوند معذور نخواهد بود مخصوصاً در كشوري مانند ايران اسلامي كه در همه جا كلاسهاي تعليم و تعلّم قرآن داير است. در روايتي از پيامبر6 وارد شده است كه فرموده: قرآن را به صورت عربي آن فرا گيريد.( وسائل الشيعه، شيخ حرّ عاملي، ج 6، ص 220، نشر آل البيت. )

و هم چنين امام صادقبه نقل از پيامبر6 ميفرمايد: ملائكه قرآن را به صورت عربيِ آن بالا ميبرند.( كافي، كليني، ج، ص 619، نشر دارالكتب الاسلامية. )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.